Wat kost deelname?
Het doet ons deugd om jullie te vertellen dat wij de tarieven niet hebben verhoogd.
Dat betekent dat een arrangement met overnachting op één van de slaapschepen € 595,00 kost voor een 1-/2-persoonshut en € 550,00 voor de andere hutten (alles inclusief startkaart en maaltijden). Voor meer informatie over de slaapschepen verwijzen de u naar onze website.
Een startkaart voor de 5-daagse kost € 85,00, voor de 3-daagse (donderdag t/m zaterdag) € 55,50 en voor de 1-daagse € 18,50.
Een startkaart voor de '8 van 11' kost € 65,00.
Wat kost het busvervoer?
Natuurlijk verzorgen wij ook dit jaar weer met onze sponsor Arriva het busvervoer van de finish naar de start als u dat wilt. Voor de 5-daagse kost een buskaart € 42,50, voor de 3-daagse € 25,50 en voor de 1-daagse € 8,50.
Een buskaart voor de '8 van 11' kost € 35,00.
Kun je extra de maaltijden bijbestellen?
Je kunt extra de maaltijden bijbestellen voor € 145,00.
Betreft 5x warme maaltijd (maandag t/m vrijdag) en 5x ontbijt/lunchpakket (dinsdag t/m zaterdag).
(Bij het arrangement bij overnachting op de slaapschepen zijn de maaltijden bij de prijs inbegrepen.)
Is het mogelijk om tijdens de start een kaart te kopen?
Nee, dat is niet mogelijk. Deelname is uitsluitend mogelijk bij voorinschrijving (via de website). Inschrijven kan uiterlijk tot en met 30 april 2025
Arrangement met overnachting op een van de slaapschepen:
Een arrangement met overnachting op één van de slaapschepen € 595,00 kost voor een 1-/2-persoonshut en € 550,00 voor de andere hutten Voor meer informatie over de slaapschepen verwijzen de u naar onze website.
Het arrangement is op basis van volpension en inclusief startkaart.
Hoe werkt het arrangement met overnachting op de slaapschepen?
Het arrangement met overnachting bestaat uit:
Voor 2025 zijn er waarschijnlijk weer de volgende schepen:
Bij de inschrijving kunt u kiezen uit:
U kunt aangeven met wie u samen een hut wilt delen. Daarnaast kunt u een voorkeur voor een schip opgeven.
De organisatie regelt de hut indeling, rekening houdend met voorkeur, geslacht en leeftijd.
Het aantal 1-persoonshutten is beperkt. Daarom kan er niet afzonderlijk voor een 1-persoonshut worden ingeschreven.
Kan ik inschrijven voor een 1-persoonshut?
Het aantal 1-persoonshutten is beperkt. Daarom kan er niet afzonderlijk voor een 1-persoonshut worden ingeschreven, maar kunt u inschrijven voor een 1-of 2-persoonshut. U kunt bij
inschrijving uw voorkeur aangeven, maar de organisatie kan niet garanderen dat u een 1-persoonshut krijgt. De organisatie regelt de hut indeling, rekening houdend met voorkeur, geslacht en
leeftijd.
Waar zijn de start en de finish?
De tocht start in de 11Stedenhal (Fryslânplein 1 te Leeuwarden) en finisht in de Stadsschouwburg De Harmonie (Ruiterskwartier 4 te Leeuwarden).
Hoe laat en waar start de 5-daagse. 3-daagse en 1-daagse?
Er wordt gestart om 07.00 uur vanaf de volgende locaties:
met de finish op:
Hoe laat en waar start de 8 van 11?
Er wordt gestart om 07.00 uur vanaf de volgende locaties:
met de finish op:
Hoe werkt het busvervoer?
U kunt gebruik maken van onze busservice. U dient dan ’s ochtends vroeg met eigen vervoer in de finishplaats van die dag aanwezig te zijn. Wij brengen u dan op tijd naar de startplaats.
Kaarten voor bus kunnen niet meer contant betaald worden maar dient u vooraf te bestellen voor de dagen dat u er gebruik van wilt maken. Bestellen kan bij “Inschrijven”.
Dit zijn de vertrekplaatsen en vertrektijden van de bussen voor de volledige tocht en de dagetappes:
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Voor de 8 van 11 worden de tijden en locaties op een later tijdstip bekend gemaakt.
Waar kan ik parkeren?
Wanneer u deelneemt aan de 5-daagse tocht, dan kunt de auto parkeren bij de 11Stedenhal (Fryslânplein 1, Leeuwarden). Wij verzoeken u wel zo ver als mogelijk van de ingang te parkeren, dan
kan het reguliere bezoek van de 11Stedenhal deze beter bereiken. Op zaterdag zijn er extra parkeerplaatsen beschikbaar bij het Wetterskip, waar ook enkele laadpunten zijn voor elektrische
auto’s.
U kunt ook gebruik maken van de parkeergarage Zaailand of de parkeergarage Oldehove. Voor de tarieven verwijzen we u graag de de website van de gemeente.
Krijg ik bij annulering mijn inschrijfgeld terug?
Bij annuleringen uwerzijds kan de organisatie geen restitutie van het inschrijfgeld verlenen. Bij een onverhoopte annulering door de organisatie is restitutie van een deel van het
inschrijfgeld alleen mogelijk indien de financiële situatie van de tocht, na aftrek van de door de organisatie gemaakte kosten, dit toelaat. Wij adviseren een annuleringsverzekering af te
sluiten, zeker als u een arrangement heeft geboekt.
Zijn er tips voor het zelf regelen van overnachtingen?
Er zijn veel hotels en B&B’s langs de route, die kunt boeken. U kunt ook op een camping gaan staan. U rijdt dan iedere morgen naar de finishlocatie. Er rijden bussen van de finish- naar
de startlocatie (zie andere FAQ).
Wat doe ik met mijn bagage als ik zelf mijn overnachting regel?
Uw bagage kunt u ’s ochtends bij de start in de daarvoor bestemde Titan-aanhangwagen plaatsen. ’s Middags kunt u de bagage dan weer uit de aanhangwagen halen. Dit bagagevervoer is gratis.
(Dit bagagevervoer geldt niet voor de 8 van 11)
Hoe kan ik het brevet aanvragen?
Wanneer u zowel de 11-Stedenwandeltocht, Fiets Elfstedentocht (niet de wintertocht) als de Elfstedentocht op de schaats succesvol heeft volbracht, komt u in aanmerking voor het
brevet. De uitreiking zal gedaan worden door de Commissaris van de Koning van de provincie Fryslân samen met de voorzitters van de drie verenigingen. Wilt u het brevet ontvangen?
Hoe kan ik een certificaat aanvragen?
Wanneer de vijf dag etappes van de 11-Stedenwandeltocht in verschillende jaren heeft volbracht, dan kunt een certificaat aanvragen. U kunt het certificaat aanvragen via Contact
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
Leer hiervoor onze privacyverklaring.
Hoe kan ik mij opgeven als vrijwilliger?
Stuur een berichtje via het contactformulier.